» Nicolas Maheut winnaar Broekpolder International Open 2018

Nicolas Maheut winnaar Broekpolder International Open 2018

door Dick Molenaar

Nicolas Maheut uit Frankrijk heeft het Broekpolder International Open gewonnen. Met een birdie op de laatste hole eindigde hij op 204 (-12). Hij stond na de tweede ronde al aan kop en hield dat vast op zaterdag. Daarmee heeft het toernooi een sterke winnaar. Voor Nicolas Maheut was het zijn eerste overwinning als professional. Als amateur won hij in 2016 op Hardelot de eerste fase van de Qualifying School van de European Tour. Maheut gaat naar huis met de hoofdprijs van € 5.000.

Tweede eindigde Christopher MacLean uit Schotland -10 en derde was Dennis Meyerrose uit Duitsland met -6.

Maarten Bosch kwam uiteindelijk binnen op de gedeeld vierde plaats. Lang was hij in de aanval, maar een bal in het bos op 18 naam zijn laatste kans weg. Maar wel een fantastisch toernooi voor de professional van onze eigen club. Hij heeft tot het eind gestreden voor de overwinning.
Philip Bootsma was de beste amateur met -4, voor Rodi Vlasveld met -2.

Van Broekpolder speelden in de finale Ramon Schilperoord (14e plaats met -1) en James Doughtie (27e plaats met +2). De prestatie van van onze clubprofessional is uitzonderlijk omdat hij jaren geen toernooi had gespeeld.

Sfeerimpressie
De laatste weken was het uitzonderlijk goed weer en daarmee kon het toernooi dankzij de greenkeepers onder prachtige condities gespeeld worden. Heerlijk voor de spelers, vrijwilligers en toeschouwers, mooi om de baan in topconditie te krijgen. De zomerse omstandigheden zorgden er wel voor dat er in vier dagen tijd ruim 3.000 flesjes water zijn gebruikt.

Met 120 vrijwilligers van Broekpolder werd het toernooi gedragen door de eigen club. Zij zorgden voor starten, livescoring, marshalling, spotting, water en bananen, borden op de teeboxen en bij de putting green en voor de goede sfeer van het toernooi. Er is veel gelachen en aangemoedigd, de spelers waren erg blij met de gastvrijheid van onze club.
Ook de horeca van Fred en Esther Diks hebben veel gedaan om het toernooi te laten slagen. De spelers hadden een eigen luinchbuffet en van ’s ochtends 6 tot ’s avonds 10 uur was het clubhuis open. En daarmee werd het bij elkaar een geweldig toernooi.

Ook financieel is het toernooi vooral gedragen door de leden van de club, want als Vrienden brachten zij 85% van de begroting van € 40.000 op , waarvoor zij op woensdag in de pro-am konden spelen.

Wellicht volgend jaar weer
Komende weken gaan we evalueren of we volgend jaar weer een Broekpolder International Open kunnen organiseren. In september nemen we daarover de beslissing. Voor nu hebben we vooral de herinnering aan een prachtig golftoernooi met sterke spelers en een mooie winnaar.

Namens de Commissie Broekpolder International Open dank ik iedereen voor hulp, aanwezigheid en enthousiame. Wij kijken er met heel veel plezier op terug.

Dick Molenaar
Alice van der Drift