» Wildcards zijn voor Henry Lai, Johan Sepers en Emilio Meijer

Wildcards zijn voor Henry Lai, Johan Sepers en Emilio Meijer

De kwalificatiewedstrijd voor de drie wildcards voor de Broekpolder topamateurs op za. 18 mei was heel spannend. Uiteindelijk gingen ze naar de top-3 van de wedstrijd: Henry Lai, Johan Sepers en Emilio Meijer.

Voor de kwalificatiewedstrijd was het Jeugd Strokeplay Kampioenschap opengesteld voor de (iets) oudere spelers van de selectie, zodat alle topamateurs konden meedingen naar de drie wildcards. De kwalificatie ging over 2 x 18 holes en opvallend was dat bijna iedereen ’s middags een betere score maakte dan in de ochtendronde. Het leek alsof de spanning er ’s ochtends teveel op had gestaan, maar dat er in de middagronde vrijer gespeeld kon worden. Het was spannend tot het eind, want de spelers van Heren 1 waren gebrand op de wildcards voor het Broekpolder International Open (van do. 11 t/m za. 13 juli a.s.), maar uiteindelijk bleef alleen Henry Lai overeind en gingen de andere twee wildcards naar twee jonge spelers van heren 2, namelijk Johan Sepers en Emilio Meijer.

Het is mooi om te zien hoe de uitslag een weerspiegeling is van het cultureel zeer diverse Rotterdam. Dat maakt Broekpolder in de jeugd al heel verschillend van andere clubs, maar het gaat nu ook in het Broekpolder International Open terugkomen.

Welke gevolgen gaat deze stille revolutie hebben voor het selectiebeleid van de Technische Commissie? Misschien nog te vroeg om iets van te zeggen, maar de jonge spelers rammelen wel duidelijk aan de deur van het 1e team.

Er is nog één wildcard te verdelen voor de topamateurs van Broekpolder, namelijk tijdens het Matchplay Kampioenschap van de club op za. 15 en zo. 16 juni. Die wildcard is voor de beste speler die nog geen wildcard heeft gewonnen. Een tweede kans dus, ook voor de spelers die tijdens de kwalificatiewedstrijd niet mee konden doen.