» Verslag golfweek

Verslag golfweek

door Ronald Kraal

De golfweek stond dit jaar in het teken van onze geplande verbouwing. Met het thema “op de schop” zijn er gevarieerde wedstrijden georganiseerd.

Woensdag zijn we gestart met “alles op de schop”. Onze 18 holes van achter naar voren te spelen, een ouderwetse crazycup wedstrijd in een nieuwe vorm. Het weer was wat onstuimig maar alle deelnemers beleefden een geweldige wedstrijd met spannende hindernissen.

Donderdag was Battle of the Sexes. Vrouwen vs Mannen, FBBB matchplay, 88 deelnemers, prachtig weer. Er waren drie punten te verdelen. Eerste negen, tweede negen en over-all. Dit jaar waren de mannen te sterk voor de vrouwen. Een mooie nieuwe bokaal pronkt tot de volgende wedstrijd in de heren kleedkamer.

Vrijdagmorgen zijn de golfweek bordwedstrijden Zilveren Vis en Reigertrofee gespeeld. De serieuze golfers, backtee-strokeplay konden hun hart ophalen. Vrijdagavond een geweldig gezellige en sportieve Stink&Drink wedstrijd. Met drie greensomes als team strijden en aansluitend een BBQ met de fantastische DJ Hesselink jr! Iedereen dansend naar huis. Het was lang onrustig op de Watersportweg.

Zaterdag is de regenboog texas scramble gespeeld. Alle teamleden van dezelfde kleur tee maar per hole verschillende teekleuren. Met 50 genodigden,vrienden en familie, de topper van de week.

Zondag als laatste de uitsmijter Golfing Dinner. Voor Fred en Esther een logistieke uitdaging. Wat een heerlijke gerechten en glaasjes wijn tijdens de wedstrijd. Prachtige zonnige dagen.

Onder de 514 deelnemers zijn o.a. meer dan 100 schepjes als prijs in ontvangst genomen. Wij verwachten dan ook dat er een handje/schepje wordt toegestoken tijdens het grondverzet in de komende jaren.

Met plezier gedaan, Golfweekcommissie 2019 “OP DE SCHOP”

(Guus Siertsema, Lydie van Ierssel, Enno Hageman, Willem Blom, Frans Haase en Ronald Kraal)

Voor de Uitslagen:

Alles op de schop, eerste teamprijs: Anne Albers, Mandy Kreber, Bas Hesselink, Henk Spoon en Peter van Zijl

Vrouwen vs Mannen: winnaar mannen

Zilveren Vis, eerste prijs: Jeanette Brons

Reigertrofee, eerste prijs: Jeroen Meijerink

Stink & Drink, eerste teamprijs: Frank Roos, Andre Meijer, Mandy Kreber, Gerrit Aardoom en Suzan en Kees van Schelven

Werk in uitvoering, eerste teamprijs: Michiel en Geertruid Nap, Adriaan en Albertine Huperus, Casper Hoorntje en Juliette Verhagen

Golfing Dinner, eerste teamprijs: Sytso Boonstra, Klaus Zubli, Frank Jacobs, Frans Haase, Ronald Kraal en Raymond de Bok

De golfweek is mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren:

Meerman Machines en Meerman Rent, Tuimcentrum Ockenburg, Cretas Golfreizen, Wijnhuis Oranje, Ballon Decor, RSGolfshop, Wolfsbergen van Haarlem en het bestuur van Golfclub Broekpolder.

Wij als commissie hebben genoten van alle plezier en gezelligheid van onze leden en haar gasten. Het was een geweldige feestweek.