» update Commissie Topgolf

update Commissie Topgolf

Strokeplay kampioenschappen 2021 Jeugd
In het weekend 18 en 19 september worden de jeugd strokeplay kampioenschappen gespeeld. Dit jaar gaat het toernooi over 54 holes, 36 holes op zaterdag en 18 holes op zondag. Deelname is mogelijk tot 21 jaar. Wij verwachten dat veel jeugd zal deelnemen. De selectie zal zich ongetwijfeld massaal inschrijven.

Heren 1 finale weekend
Van 24 tot 26 september wordt op het Rijk van Nijmegen gestreden om de landstitel omdat de reguliere competitie is afgelast. 18 teams spelen vrijdag de kwalificatieronde (strokeplay) waarna de beste 8 teams doorgaan naar de kwartfinale op zaterdagochtend. Deze wordt gespeeld over 18 holes matchplay met 2 foursomes en 2 singles. Voor de halve finale, op zaterdagmiddag, geldt hetzelfde format. De finale is zondag en volgens het bekende format, 18 holes foursomes en 18 holes singles. We hebben hoge verwachtingen van onze Heren 1 selectie en daarbij is support altijd zeer welkom! Indien Broekpolder de landstitel wint lonkt in oktober de Europese titel in Portugal. All to play for! Omdat het een raar jaar is tot nu, niet alleen voor golf maar eigenlijk uit elk perspectief, is niet iedereen in staat geweest (voldoende) wedstrijdscores in de boeken te krijgen. Daarom hebben we een tweede categorie toegevoegd aan het strokeplay kampioenschap op 18/19 september (mede ter toetsing van de actuele vorm voor de Heren 1 Selectie). Deelname is mogelijk t/m 32 jaar en wij willen zowel de Dames 1/2 als de Heren 1/2/3 selecties aanmoedigen mee te doen. De uitslag wordt bepaald door de 2 beste scores over 3 x 18 holes. Je kunt dus alle 3 ronden spelen maar eventueel ook 2 als het lastig is om beide dagen te spelen. Als je niet alle ronden kunt of wilt spelen dit graag aangeven bij ‘opmerkingen’ tijdens het inschrijven.

Dames en Heren Senioren finale weekend
Ook onze topteams bij de Senioren strijden het weekend 25/26 september om de landstitel (Rijk van Nunspeet en Nijmegen). Hoewel er geen promotie lonkt of degradatie dreigt is het een bijzonder spannend format. Het kan immers snel afgelopen zijn dus vanaf de eerste slag staat de druk erop. Onze jeugd heeft in juli al het goede voorbeeld gegeven door het winnen van de landstitel. Wie volgt?
Competitie 2022

Tot slot een laatste reminder om in te schrijven voor de competitie volgend jaar. Dat kan tot 15 september via het secretariaat.