» Timo Thans Nederlands Kampioen Matchplay junioren

Timo Thans Nederlands Kampioen Matchplay junioren

Timo Thans Nederlands kampioen bij een zeer geslaagde NK matchplay kampioenschappen senioren en junioren.

Afgelopen weekend heeft het NK matchplay plaatsgevonden op Broekpolder. Dit jaar voor de eerste keer zowel de senioren als de junioren in hetzelfde weekend.

De beste spelers van Nederland speelden onder zeer goede baan- en weersomstandigheden spannende partijen. Er deed zowel bij de senioren als bij de junioren een aantal leden van Broekpolder mee met als meest succesvolle senior bij de heren Eric Rubay Bouman. Hij speelde na de eerdere winstpartijen de finale tegen Bart Nolte van De Haagsche. Helaas kwam Eric net te kort in de finale en werd de runner-up, een prachtige prestatie.

Bij de junioren liep het bij de jongens nog succesvoller af. Timo Thans speelde de finale tegen Piet Hein Bakkenes van de Hilversumsche en nadat Timo na 9 holes 2 down stond was de stand na hole 13 all-square. Daarna verliep het helemaal naar wens voor Timo en won hij de finale met 3&2 en werd Nederlands kampioen junioren matchplay 2019.

Bij de dames senioren ging de winst naar Nan Croockewit (Hilversumsche) evenals het NK strokeplay eerder dit jaar. Nan won met 6&4 van Siene Dresselhuys. (Noord Nederlandse).

Bij dejunioren meisjes ging de finale tussen dezelfde finalisten als in 2018, echter dit jaar trok Lizzy Peeters van De Eindhovensche aan het langste eind door op de 19e hole te winnen en werd Anne-Sterre den Dungen van Houtrak 2e.

Het was een zeer geslaagd toernooi en op een vol en zonnig terras werden, nadat Frank Roos de starters van deze drie dagen (Henk den Haring en Henk van Berkel) hartelijk heeft bedankt, evenals de greenkeepers en restaurantmedewerkers, de prijzen uitgereikt door de voorzitter van de Koninklijke NGF, Willem Zelsmann.

Tevens gaat de dank ook uit naar de leden voor het begrip dat zij de afgelopen 3 dagen niet of nauwelijks hebben kunnen spelen. Veel leden hebben deze spannende partijen gevolgd door met de diverse flights mee te lopen in de finale. We kunnen terugkijken op een zeer succesvol toernooi met veel complimenten, zowel van de spelers als de NGF, over de baan en de gastvrije ontvangst.