» Successen voor Jeugd van Golfclub Broekpolder

Successen voor Jeugd van Golfclub Broekpolder

Op zondag 2 juli was de laatste dag van de jeugdcompetitie voor onze vier jeugdteams. En successen zijn geboekt!
Jeugd 1 en Jeugd 3 werden poulewinnaar, Jeugd 4 werd kampioen en Jeugd 2 degradeerde.

Jeugd 1 heeft tegen Almeerderhout 1 een overtuigende 9-3 overwinning behaald op de lange (en een beetje winderige) baan van Houtrak. En daarmee is het vlaggeschip van de Broekpolder-jeugd poulewinnaar geworden. Volgend weekend op zaterdag  en zondag zullen op Dorhout Mees de kruisfinales worden gespeeld voor de landskampioenstitel. Voor een mooie dag met top-jeugd-golf: komt allen zaterdag 8 en zondag 9 juli naar Dorhout Mees!

Jeugd 3 was feitelijk al poulewinnaar zonder de laatste dag te spelen omdat de andere kanshebber in de poule (Kennemer 1) geen volwaardig team op de been kon krijgen de laatste week. Daarmee, ondanks een nederlaag op 2 juli, zal J3 komende zondag 9 juli, ook op Dorhout Mees, de promotiewedstrijd spelen voor een plaats in de hoofdklasse.
Zeker omdat Jeugd 2, ondanks het voeren van een waardige strijd over de afgelopen weken, is gedegradeerd uit de hoofdklasse, zou een overwinning van Jeugd 3 volgende week betekenen dat Broekpolder volgend jaar wederom met twee teams in de hoofdklasse vertegenwoordigd zal zijn. Een extra reden om zondag 9 juli naar Dorhout Mees te komen.

Jeugd 4 verdient bijzondere vermelding. Een kersvers en jong team met potentie heeft met veel inzet op de laatste dag een mooie 10-2 overwinning geboekt en met een nat pak het kampioenschap gevierd. Jeugd 4 promoveert nu direct naar de 1e klasse.

De vier vaste waarden van J4, vlnr Carmen Gonzalez, Justin Doerga, Thijmen Batens en Mattias Henke.