» Ruben Wechgelaer en Mark Reynolds winnen wildcards voor Broekpolder International Open

Op het Nationaal Open Matchplay op Golfclub Geijsteren hebben Ruben Wechgelaer en Mark Reynolds ieder een wildcard voor het Broekpolder International Open gewonnen. Ze speelden op zaterdag 22 juni samen de finale van het Nederlandse matchplaykampioenschap, waaraan op woensdag 40 professionals en enkele amateurs begonnen waren. Met deze twee heeft het Broekpolder International Open er twee goede spelers bij, die kans maken op de overwinning in Vlaardingen.

De finale van het Nationaal Open Matchplay werd gewonnen door Mark Reynolds. De foto met de wildcards werd gemaakt voordat de finale gespeeld werd.

De organisatie was in handen van PGA Holland, de vereniging van de golfprofessionals in Nederland. Voor het Nederlandse spelersveld van het Broekpolder International werkt Broekpolder samen met PGA Holland, die in vier toernooien totaal acht wildcards beschikbaar heeft. Eind mei werd het Lauswolt Open gespeeld, met Ralph Miller als winnaar en Floris de Haas als runner-up. Er volgen nog twee toernooien, namelijk de Wouwse Plantage Trophy (27 t/m 29 juni) en het PGA Kampioenschap op Kleiburg (4 en 5 juli), met ieder twee wildcards.

Door de samenwerking met PGA Holland, The Dutch Futures en de NGF krijgt het Broekpolder International Open een sterk Nederlands spelersveld én kunnen de drie partners hun leden de mogelijkheid bieden om in het 2e golftoernooi van Nederland mee te spelen. Maar een wildcard moet wel met een goede prestatie verdiend worden.

Ruben Wechgelaer is professional sinds 1991 en heeft veel wedstrijden gespeeld met goede resultaten. Hij won drie keer de Order of Merit van de PGA Holland en deed 11 keer mee met het Dutch Open, ook toen dat nog niet de naam van de KLM droeg. Verder speelde hij twee keer de World Cup namens Nederland.

Mark Reynolds is professional sinds 1995en heeft de Britse en Nederlandse nationaliteit. Sinds 2001 is hij professional op Golf Centrum Noordwijkerhout. Hij won twee keer de PGA Twente Cup, twee keer het PGA Kampioenschap, en twee keer de PGA Order of Merit. Verder vertegenwoordigde hij Nederland vijf keer in internationale wedstrijden en deed hij twee keer mee aan het KLM open. Hij is vaak te zien met zijn Trick Shot Shows.