» Regel- & Etiquettecommissie » Rules of Golf

Online zijn veel bronnen te vinden over de golfregels. Ten eerste vind je de volledige regels op de site van de R&A (R&A is de afkorting voor Royal and Ancient Golf Club). Samen met de USGA (de afkorting voor de United States Golf Association) bepaalt de R&A de golfregels. Golfregels

Hier vind je zowel de volledige regels als de zogenoemde Spelerseditie waar de regels wat eenvoudiger worden uitgelegd.

Een ander goed ‘naslagwerk’ is de regelapp die ook door de R&A is ontwikkeld, beschikbaar voor Android en in de Apple store. Deze app mag u ook in de baan raadplegen indien nodig.

De regel-app van de R&A, voor tablets en smartphones – NGF

Als u uw regelkennis wilt testen middels een regelquiz, dan biedt met name de site van de USGA dat: United States Golf Association | Online Rules Quizzes. Aardig aan deze pagina is dat de quiz een keuze biedt aan diverse moeilijkheidsgraden. Er zijn ook een paar YouTube channels die de golfregels behandelen. Hieronder twee voorbeelden.

‘Blakey’ behandelt op zijn kanaal vaak regelsituaties die in proftoernooien zijn opgetreden: GolfRulesQuestions
Jay Roberts behandelt in korte filmpjes aspecten van de regels:  JayRobertsGolf

Heeft u nog vragen, opmerkingen of suggesties over de regels dan kunt u altijd mailen via dit adres: regelcommissie@golfclub-broekpolder.nl.