» NGF voorjaarscompetitie 2023

NGF voorjaarscompetitie 2023

Nadat er op de BALV van 8 september groen licht is gegeven de baanrenovatie nu snel en goed af te ronden kunnen we op korte termijn uitkijken naar 9 goed bespeelbare greens. Maar we moeten volgend jaar, tijdens de voorjaarscompetitie, nog steeds rekening houden met beperkte speelmogelijkheden. Het is niet anders maar we zijn er bijna doorheen.

De verwachting is derhalve dat de baan nog niet geschikt is om de hoofdklasse teams te hosten. Daarom onderzoeken wij of we volgend jaar nog een laatste keer kunnen uitwijken naar een baan in de omgeving. Alle andere competities zullen gewoon op Broekpolder spelen. Gelukkig is de kwaliteit al veel beter dan eerder dit jaar.

Aanmelden
Vanaf nu kunt u zich inschrijven voor de competitie. Dat gaat dit jaar via E-Golf4U, dus anders dan u gewend bent. In de wedstrijdkalander staan de diverse competities (Dames dinsdag, Heren zondag, et cetera). U kunt zich daar inschrijven in de gewenste competitie. Daarbij geldt:

• U heeft een actieve handicap van maximaal 36.
  • Voor de senioren competitie moet u 50 jaar of ouder zijn (richtlijn NGF).
  • Voor de Dames Dinsdag competitie moet u jonger zijn dan 68 jaar (richtlijn Broekpolder).
  • Inschrijven in een competitie is geen garantie dat u wordt ingedeeld, dit is afhankelijk van de beschikbare teams en het aantal inschrijvingen. Bij te veel aanmeldingen bepaalt de TC wie en op welke basis naar een andere competitie moet verhuizen. Dit natuurlijk in goed overleg.
  • Er gelden voor 2023 geen andere restricties.
  • De inschrijving sluit onherroepelijk op maandag 31 oktober 2022.

Hoofdklasse teams
Alle hoofdklasse teams werken met een selectie. Dit betekent dat er meer dan 6 spelers dingen naar een plekje in het team. Het selectietraject, dat verschilt per competitie, bestaat uit diverse activiteiten waaronder een aantal trainingen (skills-training) en (onderlinge) wedstrijden hetgeen uitsluitsel zal geven wie spelen en wie afvallen. Hierbij wordt ook gekeken naar prestaties in het verleden en onze pro’s hebben het laatste woord.

De selectiespelers zijn inmiddels uitgenodigd en hoeven zich niet in te schrijven.

Inschrijven – E-Golf4U
U kunt vanaf nu (zaterdag 17 september) inschrijven voor de competitie via de wedstrijdapplicatie in E-Golf4U. Voor elke categorie is een ‘wedstrijd’ aangemaakt. U vindt deze terug in de lijst met wedstrijden op 1 november 2022: NGF COMPETITIE 2023 – [diverse categorieën].

Kies de competitie of categorie waarin u het liefst wilt spelen (schrijf SVP niet in meerdere categorieën in).
U kunt in het ‘commentaar veld’ eventueel een alternatieve categorie aangeven of een voorkeur aangeven met wie u graag in een team wilt spelen. Dit is geen garantie dat u ook ingedeeld wordt met degenen die uw voorkeur hebben. Wel houden wij hier zoveel mogelijk rekening mee.
Dit veld niet gebruiken voor vragen of opmerkingen, dit word immers pas gelezen bij het maken van de indeling.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan kunt u het best contact opnemen met de juiste persoon:

• Hoofdklasse Dames, Heren en Jeugd: Rob Rekers en George Nadorp
  • Hoofdklasse Dames Senioren: Sheila Wiseman en Eric Kruijning (a.i.)
  • Overige klassen Dames en Dames SR: Sheila Wiseman en Leo Janse
  • Hoofdklasse Heren Senioren, overige klassen Heren en Heren SR: Aries van de Weygaert en Ruud van Leeuwen