» NGF Competitie 2021

NGF Competitie 2021

NGF-Competitie

Het NGF-bestuur vindt het belangrijk om duidelijkheid te geven over het wel of niet doorgaan van de competitie 2021. De NGF heeft besloten de voorjaarscompetitie te organiseren binnen de contouren van de volgende 2 scenario’s.

Scenario 1: de clubhuizen en horeca zijn geopend voor minimaal 30 personen

Er wordt geen dubbele competitie-ontvangst ingepland, degradatie is van toepassing. Vanaf de 1e klasse van bovengenoemde afdelingen en alle andere afdelingen speelt iedereen in 2021 een 18-holescompetitie. In geval van een dubbele ontvangst start de ene poule in de ochtend met een lunchmogelijkheid. De andere poule start in de middag met een diner mogelijkheid. Promotie en degradatie zijn van toepassing. De precieze spelvorm zal uiterlijk in februari bekend gemaakt worden.

Scenario 2: de clubhuizen en/of horeca zijn gesloten

De hoofdklasse van de dames 36-holes, heren 36-holes standaard, dames dinsdag, dames senioren 27-holes, heren senioren 27-holes afdeling en de C-mixed 36-holes spelen een ‘normale’ competitie. Er wordt geen dubbele competitie-ontvangst ingepland, promotie en degradatie zijn niet van toepassing. Er wordt wel om het landskampioenschap gespeeld. In alle overige afdelingen en klassen wordt geen competitie gespeeld.

Let op, één van beide scenario’s kan logischerwijs alleen maar doorgaan als het spelen van “competitie” door de overheid wordt toegestaan. Afhankelijk van de besluiten van het kabinet zal het NGF-bestuur uiterlijk op 17 maart 2021 besluiten of er in principe volgens scenario 1 of 2 in 2021 een NGF-competitie gespeeld zal worden.

Dit zijn de hoofdpunten uit de brief van de NGF van 8 januari 2021. In deze brief kunt u de uitgangspunten en argumenten voor deze keuze nalezen. Op de competitiepagina op golf.nl, www.golf.nl/competitie vindt u een dynamische Q&A over dit onderwerp.

Zodra er meer informatie bekend is zullen wij u direct informeren.