» Maarten Bosch in Midden-Oosten en Engeland

Maarten Bosch in Midden-Oosten en Engeland

door Isabelle Huijgen & Roman Henke

Dit jaar speelt Maarten Bosch niet op de Pro Golf Tour, want hij wilde iets anders in zijn golfcarrière. Maar niet schrikken, Maarten speelt wel mee tijdens het Broekpolder International Open van 11 t/m 13 juli! Zijn nieuwe route leidde hem eerst naar het Midden-Oosten en nu naar Engeland, maar toch komt hij ook op ons toernooi spelen, ook al is dat van de Pro Golf Tour. In 2018 was Maarten heel succesvol bij ons, want hij werd vierde.

PGA EuroPro Tour in Engeland

Momenteel zit Maarten middenin de kwalificatie voor de PGA EuroPro Tour in Engeland. Ook hier zijn vijf plekken te verdienen voor de Challenge Tour en daarmee is de PGA EuroPro Tour de opstap voor beginnende Engelse professionals op weg naar de European Tour.
Op 3 april heeft Maarten zich gekwalificeerd voor de finale van het kwalificatietoernooi. Op de baan van Caversham Heath GC bij Reading speelde Maarten na 2 birdies, 2 bogeys en 14 parren een ronde level par (73). De tweede ronde ging vanwege slecht weer niet door, dus was de stand na de 1e ronde ook de eindstand.
Van 16 t/m 18 april wordt het finale kwalificatietoernooi gespeeld op Frilford Heath Golf Club ten zuiden van Oxford. Er doen 240 spelers mee, waarvan er uiteindelijk de beste 80 volledige speelrechtkaarten krijgen. Daarboven zijn er kaarten met minder speelrecht.
Scores zijn van 16 t/m 18 april hier te volgen. De EuroProTour 2019 bestaat dit jaar uit 15 toernooien. Elk toernooi heeft een prijzengeld van bijna £ 50.000.

Opwarmen op de MENA Tour in het Midden-Oosten

In februari en maart heeft Maarten op de MENA Tour gespeeld. MENA staat voor Middle East North Africa. Maarten heeft er voor gekozen om wedstrijdritme op te doen op deze tour met wedstrijden in Jordanië, Dubai, Oman, Abu Dhabi, Qatar en Bahrein. Meer over de MENA Tour vindt u hier. Tijdens het toernooi in Oman kwam hij Joost Luiten tegen, die een paar dagen later het Oman Open op de European Tour speelde. Ze zijn trainingsmaatjes, dus dat werd heel gezellig.

Toch ook op het Broekpolder International Open

Als Maarten zich kwalificeert voor de PGA EuroPro Tour in Engeland komt hij toch van 11 t/m 13 juli op ons eigen Broekpolder International Open spelen. Daar kan hij laten zien wat hij geleerd heeft van zijn buitenlandse wedstrijden, misschien is er voor hem nog meer mogelijk dan in 2018, toen hij alle harten stal met zijn aanvallende spel in de slotronde.