» Interview met Dylan Boshart

Interview met Dylan Boshart

●Dylan Boshart, ambassadeur voor het Broekpolder International Open

Een interview met Dylan Boshart, lid van Broekpolder en speler op de Pro Golf Tour.

Door: Roman Henke

Wat brengt je hier vanavond? Zelf oefenen?
Nee, vanavond geef ik baantraining aan de jonge en talentvolle jeugd van Broekpolder.  Toen ik zelf een jaar of 9 was mocht ik al trainen met spelers als Ferry Holthuysen en Victor Thybault, daarom vind ik het mooi om nu ook zelf aan jonge en enthousiaste kids trainingen te geven. Ze kijken toch tegen je op en doen extra hun best om mooie dingen te laten zien.

Ben je je al aan het voorbereiden voor het Broekpolder International Open?
Mijn doel dit jaar is om in de top 5 te komen van de eindranking van de Pro Golf Tour, daarvoor speel ik alle wedstrijden van de kalender. Voor het toernooi op Broekpolder doe ik geen andere dingen dan anders. Omdat ik de baan goed ken en in de buurt woon zal ik vooraf mogelijk wel vaker de greens willen verkennen. Ik denk inderdaad dat ik er een paar dagen voor uittrek om alle greens en de lijnen te bestuderen. Dat kan wel een paar putts verschil uitmaken.

Zijn er voor- of nadelen dat je de baan beter kent dan andere professionals?
Natuurlijk ken je de afstanden per hole en situaties in de baan goed en ook hoe de greens lopen. Daar staat tegenover dat je eigenlijk te goed door hebt waar gevaar loert en dat dat dan onbewust mee kan spelen. Die gedachten moet je eigenlijk uitschakelen als je met de wedstrijd bezig bent.

Zijn er holes waar je makkelijk kunt scoren of die juist erg lastig zijn?
Hole 12 is als het weer tegen zit een pittige par 4, meer een par 4 1/2 eigenlijk. Aan de andere kant, met wind mee is hole 6 een potentiële hole voor een eagle. Het hangt vooral van het weer af of er laag wordt gescoord. Ik verwacht dat drie keer een rondje 67 of totaal ca 15 onder par genoeg zal zijn voor de winst hier op Broekpolder na drie dagen.

Maarten, Axel en jij zijn lid op Broekpolder en spelen op de Pro Golf Tour, reizen jullie samen, hoe gaat dat?
We proberen zoveel mogelijk alles te delen, om kosten te drukken maar ook omdat je elkaar kunt helpen in het buitenland. Hotels en huurauto’s probeer je altijd te delen en dan liefst met je landgenoten, je zit toch in hetzelfde schuitje en als je de cut mist en geen prijzengeld verdient moet je oppassen met je uitgaven.

Je hebt ook in de NGF competitie gespeeld, in welke jaren ben jij voor Broekpolder uitgekomen?
Ik zat eerst een tijd met Joost Luiten in een competitieteam op Rhoon. Vanaf toen ik, wat zal het zijn geweest, 16 jaar was, vanaf 2007,  heb ik 7 á 8 jaar in Heren 1 van Broekpolder gespeeld en steeds als eerste single.

Zijn er spelers op de Pro Golf Tour die favoriet zijn voor de wedstrijd op Broekpolder?
Hopelijk doen Maarten, Axel en ik en ook de overige Nederlanders het goed. Echte favorieten op de Pro Golf Tour, dus spelers die meerdere toernooien winnen, zijn nog onvoldoende in beeld. Als je kijkt naar de Order of Merit van de Pro Golf Tour op dit moment dan is er een groot verschil tussen de nummers 1 en 3. Maar tussen de nummer 10 en de laatste op de ranglijst is echt nog niet zoveel verschil. Het zou mooi zijn hier op Broekpolder drie dagen goed te presteren en bovenin mee te draaien en dan goede zaken te doen voor de Order of Merit. Hopelijk valt alles goed samen in de week van het Broekpolder International Open!

Waar speel je nog voor het Broekpolder Open?
Van 17 t/m 19 juni het McNeill Open in Waldürn-Neusaß in Duitsland (schuin onder Frankfurt) en van 25 t/m 27 juni het Polish Open in Prusice (schuin boven Wroclaw). Zo kom je nog eens ergens!