» Hubert Tisserand aan de leiding in het Broekpolder International Open

Hubert Tisserand aan de leiding in het Broekpolder International Open

Na de eerste dag van het Broekpolder International Open gaat de Fransman Hubert Tisserand aan de leiding met een score van 65 (-7). Hij maakte een bogeyvrije ronde met zeven birdies. De tweede plaats is voor de Nederlandse amateur Stan Kraai met 66 (-6), op de derde plaats gevolgd door de Fransman Leonard Bem met 67 (-5), die eindigde met een eagle op hole 18. De twee Fransen zijn al weken in vorm op de Pro Golf Tour en halen telkens de cut, waarbij de 25-jarige leider Hubert Tisserand vorige week nog derde werd in het Leipziger Open. Voor Stan Kraai (21) is het de eerste kennismaking met de Pro Golf Tour. Hij kreeg een wildcard van de toernooiorganisatie door zijn winst in een wedstrijd van The Dutch Futures in maart van dit jaar.

Andere Nederlanders die goed scoorden zijn Berry Jole, Floris de Haas, Robbie van West en Mark Reynolds, allen met een ronde van 70 (-2). Verder bleven Philip Bootsma, Mike Toorop (met -1) en Ralph Miller, Marnick Modder en Ruben van Uden (level par) nog binnen de voorlopige cut lijn. Van de spelers van Broekpolder staat Johan Sepers er het beste voor met een score van 70 (-2), op de voet gevolgd door Henry Lai (-1), beiden amateurs. De professionals van Broekpolder moeten morgen (veel) beter scoren om de cut voor de finale op zaterdag te halen. Het was een prachtige dag op Golfclub Broekpolder, droog na de regen van gisteren en dat was de greens en fairways ten goede gekomen na een droge periode. De greenkeepers hebben net als vorig jaar de baan in topconditie weten te brengen met snelle greens. Verder zijn er meer dan 100 vrijwilligers van de club actief om het toernooi goed te laten verlopen. Morgen (vrijdag) gaat de tweede ronde om 07:30u van start, dus alle spelers krijgen de kans zich te verbeteren. ’s avonds wordt de balans opgemaakt en dan mogen de beste 40 spelers + ties door naar de laatste ronde op zaterdag.

Het Broekpolder International Open is belangrijk voor de Order of Merit van de Pro Golf Tour, want hierna zijn er nog slechts vier toernooien te spelen en de top-5 promoveert naar de Challenge Tour. Momenteel staat Hurley Long (D) bovenaan, maar die maakte vandaag +2, nummer twee Allen John (D) maakte -1, terwijl de Nederlandse nummer drie Robbie van West het beste scoorde met -2.

Livescoring is hier te volgen.

Hubert Tisserand

Stan Kraai.