» Heren-donderdag-wedstrijden open voor inschrijven

Heren-donderdag-wedstrijden open voor inschrijven

De Herencommissie nodigt U van harte uit om in te schrijven voor de Heren-donderdagwedstrijden. Voor 2022 hebben wij opnieuw een gevarieerd wedstrijdprogramma samengesteld.

Met de Ringerscore en Jaarbekerwedstrijden speelt u mee met een spannende seizoenscompetitie;  Verder is er de traditionele Broekpolder Arrogant Frog wedstrijd met mooie wijnprijzen en niet te vergeten de Old Grand Dad met kans om de landelijke finale te spelen. Daarnaast zijn er 16 leuke wedstrijden zoals 4-bal, 3-bal en Texas Scrambles.

Dit jaar is het programma wat opgefrist met 2 nieuwe wedstrijden. Één daarvan is de Stableford-wals. U hoeft niet te kunnen dansen, maar met een 1-2-3 puntentelling wordt dat een mooie uitdaging voor de juiste teamstrategie. De andere nieuwe wedstrijd wordt binnenkort bekend gemaakt; er wordt nog gewerkt aan enkele details.

Spelen van de Blauwe Tees wordt door de NGF en ook door de HerenCommissie aangemoedigd. René de Vries en Henk den Haring – onze net afgetreden HC leden – hebben ons als stimulans voor de Ringerscorecompetitie speciaal een Blauwe Tee beker geschonken.

Verder zal de herencommissie dit jaar initiatieven nemen om de speelsnelheid van onze wedstrijden te verbeteren. Wij zullen per flight vragen of iemand captain wil zijn en hij zal de aansluiting op de voorgaande flight bewaken. Het zoeken naar een bal moet binnen de 3 minuten regel blijven. De wedstrijdleiding zal dit jaar de voortgang beter monitoren. Wij hopen dat daardoor het spelen van een 18-holes rondje niet langer hoeft te duren dan ongeveer 4 uur, waardoor ook de mannen in de laatste flights een plezierige dag beleven.

Wij hopen dat het virusprobleem van de laatste 2 jaar ons in 2022 een beetje met rust laat, zodat we weer kunnen genieten van onze mooie golfsport, een borrel en hapje op het terras en vooral de gezelligheid van het nababbelen over alle ins en outs van de gespeelde wedstrijd.

Prijsuitreikingen
Na de meeste shotgunwedstrijden is direct na afloop een prijsuitreiking. Voor veel wedstrijden zullen de prijzen worden uitgereikt tijdens het prijzengala op de unieke Herencommissie Ledenvergadering aan het eind van het seizoen; een avond die u niet mag missen en zeker niet als uw naam op de betreffende wedstrijdbeker staat.

Heren, het wedstrijdprogramma staat inmiddels op de website.

Mocht u zich nu al voor alle wedstrijden willen inschrijven, vergeet dan niet deze data in uw agenda te noteren (en schrijf u tijdig uit wanneer u onverhoopt afwezig zult zijn).

Herencommissie Golfclub Broekpolder