» Golfclub Broekpolder vanaf 1 juli 2022 rookvrij

Golfclub Broekpolder vanaf 1 juli 2022 rookvrij

Het bestuur heeft besloten dat de gehele golfbaan en alle accommodaties, zoals clubhuis, terras, driving range en andere gebouwen per 1 juli 2022 rookvrij zijn verklaard.

Als tijdelijke voorziening wordt er een rookpaal geïnstalleerd op de kopse kant van het terras van het clubhuis waar u voorlopig nog een sigaar, sigaret of pijp kunt opsteken.

Met rookvrij volgt Golfclub Broekpolder het voorbeeld van tal van andere sport- en golfclubs. Roken en sport passen niet bij elkaar. Met de maatregel haakt de vereniging ook in op het Nationaal Preventie Akkoord dat het ministerie van VWS met de nationale sportkoepel NOC*NSF heeft afgesloten. Die afspraak is onder meer bedoeld om de gezondheid van Nederlanders te verbeteren door roken aan te pakken.