» Dylan Boshart wordt 2e tijdens Pro Golf Tour in Oostenrijk

Dylan Boshart wordt 2e tijdens Pro Golf Tour in Oostenrijk

Op de golfbaan van St. Pölten in Oostenrijk is Dylan Boshart gisteren 2e geworden. Knappe prestatie, hij moest alleen de Duitser Hurly Long voor laten gaan. Dylan maakte een score van -20, met rondes van 64, 65 en 54. Hiermee revancheerde hij zich sterk voor het missen van de cut tijdens het Broekpolder International Open van twee weken geleden.

Met zijn 2e plaats is Dylan Boshart gestegen naar de 9e plaats in de Order of Merit van de Po Golf Tour 2019. De top-5 promoveert naar de Challenge Tour en er zijn nog drie toernooien, waarvan het laatste toernooi met € 50.000 prijzengeld (i.p.v. € 30.000 in andere toernooien) nog een groot verschil kan maken voor de jaarranglijst. Het wordt spannend of Dylan de sprong naar de top-5 nog kan maken, maar hij lijkt er voor in vorm te zijn, na ook zijn winst in Leipzig drie weken geleden.

Gedeeld 2e in St. Pölten met eveneens -20 werd de Nederlander Robbie van West. Hij versterkt hiermee zijn 2e plaats in de Order of Merit. Winnaar Hurly Long (met -24) staat al enkele weken 1e in deze Order of Merit en beide spelers maken een grote kans op de promotie naar de Challenge Tour.

Zie de volledige uitslag

Zie de Order of Merit

Volgende toernooien op de Pro Golf Tour:

• 16 t/m 18 augustus Starnberg Open, vlakbij München
  • 23 t/m 25 augustus EXTEC CzechOne Open, in Karlovy Vary, Tsjechië
  • 30 september t/m 2 oktober Castanea Resort Championship, in Adendorf, Duitsland