» Duurzame watervoorziening

Duurzame watervoorziening

Vorig jaar gebruikten we 4000 waterflesjes voor spelers en vrijwilligers, maar dit jaar gaat Broekpolder op een duurzame manier de watervoorziening doen tijdens het International Open.
Dit is een idee van het A-team van Aat Ledeboer, Yorick Aler en Dick van Doorn, die na de eerste editie van het Broekpolder International Open in juli 2018 met afgrijzen keken naar de enorme berg lege waterflesjes. Het was heel warm geweest, dus er was veel water gedronken door spelers en vrijwilligers, maar het waren allemaal plastic flesjes die gewoon met het vuilnis meegingen.
Dat moest anders kunnen, vonden zij.

De organisatie heeft het idee van het A-team overgenomen om milieuvriendelijke bidons te krijgen (bij voorkeur van een sponsor), die aan spelers en vrijwilligers te geven voor het hele toernooi en vervolgens een goede voorziening van kraanwater te organiseren. In en rond het clubhuis en op enkele strategische plekken in de baan. Iedereen kan de bidon dan na het toernooi meenemen en later weer bijvullen.

Het scheelt enorm veel plastic afval en past goed bij het groene imago van Golfclub Broekpolder.

Van Maarten Bosch hoorden wij dat de PGA EuroPro Tour in Engeland zo’n zelfde initiatief met hervulbare waterbidons heeft genomen, zie hiervoor www.europrotour.com