» Brayan Schrage winnaar van De Barometer

Brayan Schrage winnaar van De Barometer

De Barometer wordt elk jaar gespeeld en altijd een week voordat de competitie voor de hoofdklasse begint. De Kennemer is altijd gastheer.

Bij de mannen is de testwedstrijd op zaterdag gewonnen door de Eindhovensche Golf, de landskampioen van vorig jaar. De Eindhovensche heren verzamelden 225 punten. Houtrak (winnaar in 2014) werd tweede met 223 punten en Noordwijk derde met 222. De Haagsche eindigde als vierde (221 punten) en Broekpolder werd vijfde (220).

Brayan Schrage

Door een koude noordoostenwind en door moeilijke pinposities was het lastig scoren. In het individuele klassement eindigden drie spelers op de eerste plaats met 36 punten. Op basis van de beste tweede 9 was Brayan Schrage van Broekpolder de winnaar. Richard Beenackers van Princenbosch en Lars Keunen van de Eindhovensche behaalden ook 36 punten.

Broekpolder speelde met drie jonge invallers uit H2 . Timo Thans en Hidde Kats (14 jaar) en Thomas Tsiafitsas (15 jaar) deden het op een koude en winderige Kennemer uitstekend en lieten zien dat zij mee kunnen op dit niveau. Mede door hun inbreng en uiteraard ook de fantastische score’s van Brayan Schrage die een ronde level par liet noteren en winnaar werd van het individueel klassement, Roelof Rijnhout die een 75 maakte en Henry Lai die een 78 maakte werd Broekpolder 5e op slechts 5 slagen achter winnaar Eindhoven. Komende zaterdag zal bij de start van de competitie in dezelfde samenstelling aangetreden worden omdat 3 spelers van H1 verplichtingen elders hebben.

Broekpolder start wederom op de Kennemer Golfclub met een wedstrijd tegen de Merwelanden.

Komt allen kijken en onze jongens aanmoedigen!