» Broekpolder 40 jaar; 8e lustrum 1-4 juli 2021

Broekpolder 40 jaar; 8e lustrum 1-4 juli 2021

Broekpolder 40 jaar 8e lustrum 1-4 juli 2021

Wat een feest was het! Eindelijk kon de geplande lustrum golfweek van start gaan zonder enige beperkingen, dankzij het verplichte testen vooraf.

De Combibal op 19/20 juni -als voorproefje van de lustrumweek- had nog de beperking van starttijden achter elkaar, maar bleek desalniettemin toch een groot succes.

Donderdag 1 juli was de enige dag waarop gastspelers geïntroduceerd konden worden. Er werd een Texas Scramble gespeeld met teams van 6 personen en er was een longest en neary.
De avond werd afgesloten met een Indonesisch buffet.

Vrijdag 2 juli was de ochtend voor de leden van het eerste uur, 40×2 en ouderen. Een 9 holes greensome stablefordwedstrijd, gevolgd door een voortreffelijke warme lunch, aangeboden door de LuCo.
Met een speech van voorzitter Frank Roos, gevolgd door een kort woord van LuCo-voorzitter Raymond de Bok en de prijsuitreiking, werd het een zeer gezellig samenzijn.
Leuk dat Suzan en Robert Huijgen -als daadwerkelijke leden van het eerste uur- de 1e prijs veroverden. Een aantal leden van het eerste uur kon niet meedoen aan de wedstrijd, maar was wel aanwezig bij de lunch. Zowel Bert Schreuder als Bernard Noorduyn blikten nog even terug op 40 jaar Broekpolder, gelardeerd met wat leuke anekdotes.

Vrijdag 2 juli: Stink & Drinkhet jaarlijkse evenement dat nooit mag ontbreken in een golfweek.
125 deelnemers gingen in flights van 8 (4 teams) de baan in, waarbij de beste score van 2 teams telde. Met als afsluiting een werkelijk fantastische barbecue onder een stralend zonnige hemel, gevolgd door een dansfeest met diskjockey, was de dag compleet.

Zaterdag 3 juli: Alibaba wedstrijd
Een wedstrijd met 40 hindernissen, bedacht door de LuCo met hulp van de greenkeepers.
Het verzoek was om verkleed te komen in de sfeer van Alibaba en de 40 rovers, waaraan vele spelers gehoor hadden gegeven. Werkelijk prachtig uitgedost verschenen de deelnemers aan de wedstrijdtafel. Hele teams hadden eenzelfde mooie outfit aangetrokken. Er was over nagedacht: chapeau! Er zijn prachtige foto’s van te zien op de website.
De avond werd afgesloten met een voortreffelijk diner, geserveerd aan tafel en uiteraard weer gevolgd door een dansfeest met diskjockey.

Zondag 4 juliOok niet meer weg te denken en volgeboekt: de golfing-dinner wedstrijd
180 Spelers gingen in teams van 6 de baan in om een Texas Scramble te spelen. Na de 3e, 9e en 14e hole stonden fantastische tenten waar het culinaire niveau hoogtij vierde. En al naar gelang de wijn in het spel kwam, werden de scores beter (of toch niet……).
Met weliswaar een fikse stortbui tussendoor werd het een fantastische dag.

De dag werd afgesloten op het terras met heerlijke zoetigheden als dessert en een optreden van de Flamingo’s. Een waar ‘bevrijdingsfeest’, waarbij gezongen, gedronken en gedanst werd!

Alle foto’s kunt u vinden in de Fotogalerij

Winnaars wedstrijden

1-7: Texas Scramble
1. team Jeroen Meijering, Jacob-Jan Esmeijer, Rob Rekers, Tijn van den Steenhoven en Jeroen Hoevers
2. team Oliver ter Meulen, Quirine ter Meulen, Margot ter Meulen, Gerard ter Meulen, van den Doel en van de Lang
3. team Ewout Hoogewerff, Peter Broedelet, Wouter van Benten, Maurits van Eeghen, Rob Broedelet en Seph Lotman
Neary dames: Karin Obbink, neary heren: Maurits van Eeghen
Longest dames: Brigitta van de Lang, longest heren: Jacob-Jan Esmeijer

2-7: Wedstrijd leden eerste uur, 40×2 en ouderen
1. Suzan en Robert Huijgen(22 stfd)
2. Pia en Maarten Hudig (21 stfd)
3. Casper Knol en Ronald Kraal (17 stfd)

2-7: Stink&Drink
1. Flight Diederik van Dommelen, Rob Waaijer, Adriaan Knappert, Rob Oostvogel, Niek Molenaar, Misja Bakker, Menno Mulder en Christof Abrahamse
2. Flight Mirella van Iperen, Jan Prins, Cock Goedegebuur, Zacha Brouwer, Martijn Wimmers, Monique van der Helm, Michel Plug en Jacqueline Nijenhuis
3. Flight Lieke en Gijs Werner, Marjon Verstoep, Maike Fokma, Albert Krikke, Karin van het Hof, Marleen Bekke en Jolande van Loon
Neary dames: Maike Fokma, neary heren: Michel Plug
Longest dames: Alice van de Drift, longest heren: Misja Bakker

3-7: Alibaba
1e prijs: Pauline en Volkert Zijlker (netto 169)
2e prijs: Claudia Rietveld en Theo Vrijland (netto 170)
3e prijs: Michiel en Geertruid Nap (netto 171)

4-7: Golfing dinner
1. Team Frank Roos, Jolien Roos-Hesselink, Henk Spoon, Johan Rijlaarsdam,
Dorine Rijlaarsdam-Hermsen en Margot Bergstein (netto 54)
2. Team Iris Tiessens, Derk Neumann, Dorotee Neumann, Myra Meijering, Ineke Fonteijn en Geertruid Nap (netto 56)
3. Team Boet Jansen Bac, Ruud van Leeuwen, Henri Zegers, Michiel Nap, Bas Hesselink en Peter van Zijl (netto 58)
Neary dames: Titia Goedegebuur, neary heren: Carel de Vos
Longest dames: Mirella van Iperen, longest heren: Boet Jansen

De 40 m putt
Tijdens de hierboven genoemde wedstrijden is -voor zover bekend- de 40 m putt gemaakt door Enno Hageman, Judith van Weezel, Wouter van Berk, Suzan van Schelven en Maike Fokma.
Het is dus mogelijk. Blijf het proberen, want de gefilmde versie is nog steeds niet binnen.

De LuCo kijkt terug op 4 prachtige golfdagen en dankt alle spelers voor hun deelname en enthousiasme.
Maar het lustrumjaar is nog niet voorbij. Noteer in ieder geval het eindfeest in uw agenda:
9 oktober 2021 op een nog nader aan te kondigen locatie.
Promo feestavond

Verder zijn er plannen om nog een aantal te spelen wedstrijden te overgieten met een 4Tee lustrumsausje. Hierover wordt u tijdig geïnformeerd. U bent dus niet van ons af.