» Thomas Tsiafitsas, Henry Lai en Timo Thans winnen wildcards

Thomas Tsiafitsas, Henry Lai en Timo Thans winnen wildcards

●Thomas Tsiafitsas, Henry Lai en Timo Thans winnen wildcards

Tijdens het strokeplaykampioenschap voor de jeugd van golfclub Broekpolder op zaterdag 12 mei waren ook drie wildcards te winnen voor het Broekpolder International Open (Pro Golf Tour). Hiervoor was de wedstrijd opengesteld voor oudere leden met een handicap onder 3,5.

De wedstrijd ging over 36 holes van de medal tees. Thomas Tsiafitsas (hcp. 0,5) werd kampioen met een score van 146 (+2), waarvoor hij ’s ochtends twee eagles maakte.  Henry Lai (hcp. -3,0) en Timo Thans (hcp. -2,1) deelden de tweede plaats met een totaalscore van 151 slagen. Zij verzekerden zich daarmee van deelname aan het Broekpolder International Open., dat van do. 5 t/m za. 7 juli a.s. wordt gehouden.

In de damescategorie won Jennifer Sepers de titel met 168 slagen en werd Nicole Bruinings tweede met 172. In het kwalificatietoernooi voor de wildcards zou Sepers 15e geëindigd zijn.

Voor de allerjongste jeugd werd een wedstrijd georganiseerd over 27 holes, winnaar werd daar Lude Krikke die Anthony Rubay Bouman nipt voorbleef.

Thomas Tsiafitsas, Henry Lai en Timo Thans zijn vaste waarden van het eerste competitieteam dat in mei de kruisfinales van de landelijke competitie speelt. Henry Lai is houder van het baanrecord op Golfclub Broekpolder met 64 slagen. Timo Thans heeft eerder in 2018 in Marokko meegedaan aan een toernooi van de Pro Golf Tour en daar ook de cut gehaald.

Thomas Tsiafitsas en Timo Thans