» Ruben Wechgelaer wint wildcard op Lauswolt Open
Hole 15 Golfclub Broekpolder

Ruben Wechgelaer wint wildcard op Lauswolt Open

Vorig weekend heeft Ruben Wechgelaer het Lauswolt Open gewonnen en daarmee een wildcard verdiend voor het Broekpolder International Open. Wechgelaer is professional sinds 1991 en heeft veel wedstrijden gespeeld met goede resultaten. Hij won drie keer de Order of Merit van de PGA Holland en deed 11 keer mee met het Dutch Open, ook toen dat nog niet de naam van de KLM droeg. Verder speelde hij twee keer de World Cup namens Nederland.
Hij had op het Lauswolt Open een score van 145 (= -1), waarmee hij drie spelers met level par voor bleef, waaronder Floris de Haas, die ook meespeelt in het Broekpolder International Open. Het was een spannend slot op Lauswolt, want Ruben Wechgelaer maakte twee birdies op de laatste drie holes voor de overwinning. Hij is blij met de wildcard.

Voor deze wildcard werkte Broekpolder samen met de PGA Holland, waarbij alle Nederlandse playing en teaching professionals zijn aangesloten. Deze samenwerking is belangrijk omdat Broekpolder graag die professionals de kans wil geven op Europees niveau te meten wat zij waard zijn en hoever ze kunnen komen. Een toernooi op de Pro Golf Tour kan een opstap zijn naar een hoger niveau en die mogelijkheid wil Broekpolder graag aan de leden van PGA Holland bieden.

PGA Holland organiseert nog twee toernooien waarop wildcards te winnen zijn, namelijk het Nationaal Matchplay (13-16 juni) en de Wouwse Plantage Trophy (22-24 juni).