» Peter Melching tweede in Belgisch Amateur

Peter Melching tweede in Belgisch Amateur

05-06-15 NGF 2015, Nationaal Strokeplay Kampioenschap Dames & Heren, Heren, Golfclub De Hoge Kleij, Leusden, Nederland. 04-06 juni. Peter  Melching of Holland , amateur bunkershot tijdens de wedstrijd.

Peter Melching van Golfclub Broekpolder is gedeeld tweede geworden in het Belgian International Amateur Championship.

Het kampioenschap op Golf Club d’Hulencourt werd gewonnen door de Fransman Gregoire Schoeb met een enorme voorsprong op de nummers 2. Schoeb eindigde op 21 onder par, de vier runners-up op -6.

De 19-jarige Peter Melching klom de laatste twee ronden in het klassement en werd met 73-73-68-68 gedeeld tweede. Zijn beste prestatie in Nederland dit jaar is een tweede plaats in de tweede NGF Maandbeker.

Melching deelde de tweede plaats met de Duitser Maximillian Boegel, de Deen Peter Staalbo en de Belg Thomas Detry.

Na Melching was Seve Prins de beste Nederlander, hij werd met -2 elfde. Berry Jole eindigde als gedeeld twaalfde met -1.

Bij de vrouwen won de Belgische Fanny Cnops van Royal Latem met -10. Er deden geen Nederlandse dames mee.