» Broekpolder-lid Maarten Bosch winnaar Sparkassen Open (Pro Golf Tour)

Broekpolder-lid Maarten Bosch winnaar Sparkassen Open (Pro Golf Tour)

bron: Redactie GOLF.NL  16 juli 2016

‘Eerste zege Maarten Bosch op Pro Golf Tour’

De 26-jarige Rotterdammer Maarten Bosch heeft na een play-off zijn eerste zege als professional behaald. Hij won het Sparkassen Open, een wedstrijd van de Pro Golf Tour.

Maarten Bosch begon de derde en laatste dag van het Sparkassen Open in Bochum als derde en dichtte het gat op zaterdag met een 67 (-5). Zijn eindtotaal van -16 betekende een gedeelde eerste plaats en een play-off met drie andere spelers.

Die verlenging duurde niet lang, want met een eagle op de eerste play-off-hole, de par-5 18de van Bochumer Golf Club, gaf Bosch Max Kramer, Mathieu Fenasse en Kenny Subregis direct het nakijken.

‘Toen ik wist dat er een play-off kwam met vier man werd ik heel rustig, dus dat was positief’, vertelt Bosch. ‘De achttiende is een niet heel lange par 5 die omlaag loopt met een dogleg naar links. Ik mocht als eerste afslaan en sla een ok drive. Ik mocht ook als eerste naar de green slaan en sla een hele goede ijzer-7 tegen de wind in op vijf meter links van de vlag. Twee andere spelers slaan nog iets dichterbij, maar in mijn reguliere ronde had ik ongeveer dezelfde putt gemist en toen ik in de play-off de bal raakte wist ik direct dat de bal er middenin zou gaan’, aldus Bosch over het perfecte slot.

►Lees het hele artikel op Golf.nl

nb26-maarten-bosch